måndag 7 januari 2008

Bråk bråk bråk

Vissa dagar lever ungarna ENBART för att göra livet surt för varandra, och för mig såklart! Idag är en sån dag!
De har tjafsat och bråkat i princip sedan de kom ur sängen för 1 timme sedan. Ja, 1 enda jäkla timme har gått. Dagen har inte ens börjat och jag är redan trött på det här.
Idag är det, tack och lov, sista dagen hemma för dem. Imorgon är det dags för skola och dagis igen. För min del är det PLUGGA som gäller. Herregud, det är tenta på fredag och jag har inte pluggat ett enda dugg, och inte har jag varit med på några föreläsningar (det har bara varit 3 st) och inga seminarier (2 st), knappt ens läst litteraturen. Men det ska gå ändå! Jag är ju inte känd för att läsa kurslitteraturen, men får ändå minst godkänt. Fast från nästa kurs blir det väl annorlunda. Nu är det lite högre nivå så det är nog bäst att börja läsa lite...

Har inte hört något nytt om gammelfarmor. Svärmor ringde igår kväll, straxt efter att maken hade kommit hem. Då hade svärfar ringt till henne och berättat att gammelfarmors kropp började stänga av. Vi får se vad som händer idag, och vilka nyheter som kommer.

Har lovat att vara barnvakt ett tag efter lunch idag. Det är planeringsdag på dagis/fritids/skolan så allt är stängt. En kollega till Roger (som var här på nyår med sin dotter) undrade om dottern kunde vara här och leka ett par timmar efter lunch. Klart hon kan det. Kanske blir mina ligister lugnare då. Just nu ligger de risigt till kan jag lova. Ska kasta ut dem i snön och kyla ner dem en stund straxt!


Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg