lördag 5 januari 2008

Lördag

Även idag har vi gjort så lite som möjligt på så lång tid som möjligt.

Tjejerna har haft en kompis här, som har varit här så gott som hela dagen. De har lekt allihop, även lillfjant Victor, och de har haft jättekul.Var ute till närbutiken en snabbsväng, tog Victor i pulkan så han fick komma ut en sväng han också, men det är det enda jag har varit ute idag...
Det är jättetrist väder så det har inte känts så kul att ge sig ut precis.

Har lekt själv, en del, med det nya bildredigeringsprogrammet som jag laddade hem häromdagen. Det är ett gratisprogram, inte helt olikat Photoshop, som heter PhotoFiltre och finns att ladda hem här: photofiltre.free.fr. Programmet är på engelska, men genom att ladda hem en översättningsfil som man sedan lägger i programmappen så får man det på svenska (det finns flera olika språk att välja på).

Jag använde mig av det programmet när jag gjorde bilden på min hemsida, och satt och experimenterade lite med olika foton och fick resultat som det här till exempel:


Ja, lite kul är det ju att leka lite med bilder såklart! Får se om jag hittar på något mer kreativt att göra med bilderna.




Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg