måndag 7 januari 2008

Snart är det över

Makens farmor/barnens gammelfarmor fick en stroke i lördags. Sedan dess har svärfar vakat vid hennes sida, och maken har varit där väldigt mycket.
Han är där just nu, och jag fick nyss ett meddelande att det snart är över. Hon har just nu andningsuppehåll på 50 sekunder till 1 minut. Förmodligen dör hon ikväll, eller inatt.
Om 15 dagar skulle hon fylla 97 år...

Idag är det sista lediga dagen. Imorgon börjar barnen skola och dagis igen.
Vi har varit hemma i nästan 3 veckor nu, i och med att barnen var sjuka innan jullovet också.
Jag ska dels njuta av tystnaden imorgon...och jag ska få lyssna på Adam och Gry på Mix Megapol imorgon bitti. Och så måste jag PLUGGA. Tentan kommer bara närmare och närmare och det känns som om allt bara blir luddigare och luddigare, Måste försöka klämma in lite sociologi i alla fall!
Nu ska jag försöka lägga barnen...och det kommer inte bli helt konfliktfritt.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg