fredag 4 januari 2008

Plugga?

Snälla, kan nån hitta lite studiemotivation och skicka över till mig?
Jag VEEEEET att jag har gnällt över att sociologi är så grymt trist, och det tycker jag fortfarande, men nu är den här obligatorisk för programmet, så jag MÅSTE ju läsa den.
Det är bara en vecka kvar till tenta och jag kan verkligen inte ett dugg! Jag kan inte få in ett dugg heller.
Idag skulle jag plugga tänkte jag. Satte igång datorn vid 8-tiden och tänkte vara lite effektiv på morgonen.
Började sprida runt alla papper och böcker på bordet. Vid 8:30 började barnen vakna och kom upp. Då måste man ju morgongosa lite med dem.
Vid 9-tiden ska jag plugga igen....men då vill ju ungarna äta frukost, och jag måste få mer kaffe.
Jaha, så var man pluggredo då...ska bara kolla mailen först...och hemsidan...oj, den hade jag ju inte uppdaterat sedan förra året. Ja men då är det bäst att prioritera om lite. Hemsidan är ju myyyyyycket viktigare än studierna, eller hur Eftersom det var så länge sedan jag uppdaterade hemsidan så måste jag ju göra om den HELT...såklart. Det tar ju bara någon timme, SEDAN ska jag plugga...
Vid 12:30 har ungarna hunnit vara ute och åka pulka och börjar bli hungriga. Hoppsan, jag är ju inte klar med hemsidan ännu.
Fixar lunch åt barnen, och hoppar själv ner i ett varmt bad med en bra bok. Jag hade ju faktiskt varit så upptagen att jag inte hade hunnit duscha ännu .

Ska bara bada så ska jag plugga sedan. Ska bara...
Ja, ni fattar va? Det blev inget pluggat idag heller alltså. En annan dag...
Men hemsidan fick ju en helt ny makeover i alla fall .


Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg