måndag 5 september 2011

AntiLice

Jag har fått möjligheten att buzza produkten AntiLice via Buzzador . Så här beskrivs produkten:
"Kliniska studier visar att AntiLice är den enda engångsbehandlingen som dödar huvudlössen och deras ägg till 100 %. Alla andra lusmedel som säljs på den svenska marknaden kräver minst två behandlingar med 7–10 dagars mellanrum.

Styrkan med AntiLice är att lösningen tränger in och torkar i lössens och äggens andningsvägar och dödar lössen genom kvävning. AntiLice ska sitta kvar i håret i minst 8 timmar för att garantera en effektiv behandling. Medlet kan användas från sex månaders ålder."

Redan dagen efter att jag hade fått hem paketet och hade gett en av de tre flaskorna till en vän, fick hon användning för den. Hon hade hittat ett par löss på sin dotter. Hon provade medlet och var nöjd med det. Det enda negativa var att hon tyckte att det var lite svårare att applicera än Paranix (som är oljebaserat och därför lättare flyter ut). Hon tyckte också att det här luktade lite illa, men inte så farligt att det blev jobbigt!
Det var enkelt att tvätta ur, till skillnad mot Paranix, och det allra allra bästa var att det bara krävs en enda behandling!

Själv har jag inte provat produkten ännu då jag inte haft användning för den ännu, men jag har en flaska här hemma utifall att det skulle behövas!

Pussen & Kramen /Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg