måndag 12 september 2011

Vanish


Jag buzzar just nu inte bara AntiLice, utan även Vanish genom Buzzador. Vanish är en produkt som kör stenhårt med sin reklam och därför vinner plats i folkets hem. Så måste det vara för enligt mig är det inte en produkt som håller måttet, men med mördande reklam kan ju allt säljas. Så här beskrivs produkten:
"Vissa av kompontenterna i Vanish arbetar för att tränga igenom fläcken så att den löses upp från grunden – andra delar upp fläcken mindre, mer lättupplösliga delar. Vanish innehåller dessutom aktivt syre. När syret i Vanish blandas med vatten sker en naturlig process där tusentals bubblor bildas. Bubblorna bubblar upp genom fibrerna i textilerna och tar med sig fläckresterna på sin väg upp till ytan."

Ja, några fläckar mindre blev det, men inte tusan har jag fått bort fläckarna! På bilden nedan kan man se en tröja Axel hade på sig när han åt pasta och köttfärsås, en vanlig rätt i en barnfamilj. Ganska vanligt är det då också att det blir tomatfläckar på kläderna. Dessa har jag tagit bort med Yes diskmedel tidigare, men nu skulle jag ju testa Vanish. Jag började med att spraya på förbehandlingsmedlet och gjorde som det stod på förpackningen. Kastade in tröjan i tvättmaskinen och tvättade den med såväl Grumme tvättmedel som Vanish pulver (en HEL skopa istället för den halva som rekommenderas). Tyvärr fanns det många synliga fläckar kvar efteråt... För att se att det inte var en engångshändelse så tvättade jag en annan tröja på samma sätt, men även där var tomatfläcken kvar efter tvätten.


Jag var inte imponerad av produkten innan, och jag är inte imponerad nu heller. Jag kan tyvärr inte rekommendera den här produkten. Den är vansinnigt dyr och håller verkligen inte måttet! Jag kommer inte att köpa produkten i framtiden, utan jag kommer att hålla mig till Yes diskmedel som fläckborttagare!

Pussen & Kramen /Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg