torsdag 8 september 2011

JAG FICK JOBBET!

I måndags, 10 dagar efter det där seminariet jag var på, ringde platschefen och meddelade att de ville göra "business" med mig! JAG FICK JOBBET!
Igår ringde han igen och vi gick igenom lite formalia, som lön (vilken han inte visste riktigt när han ringde i måndags, han ville bara ringa och berätta att jag fått jobbet då). Jag hade räknat på en ingångslön som jag hade googlat fram som en ingångslön som verkade vara vanlig. Jag hoppades såklart att den skulle vara något högre, även om jag tyckte att den jag googlat fram skulle vara ok (eftersom man har möjlighet till stor individuell löneutveckling). Nu visade det sig att lönen jag skulle få låg lite drygt 3000:- över det jag trott på! Det betyder att jag nu nästan fördubblar mina inkomster varje månad! Inte helt fel!
Jag har varit ganska orolig över det här med inkomsten eftersom jag inte får studiemedel längre (jag får nu i september också, sedan är det slut). Jobbet kunde alltså inte ha kommit mer lägligt! Detta betyder också att maken kommer få chansen att utveckla sitt företag mer och kan gå ner i arbetstid som undersköterska. Det känns riktigt bra att låta honom få utvecklas mer nu när jag har fått göra det under flera år!
Jag vet inte när jag ska börja jobba ännu, men jag får veta det när som helst. Det låter som att det är aktuellt att börja så fort som möjligt, vilket jag också har möjlighet till!
Det allra bästa med det här jobbet är att det är dagtid, aldrig några helger, slutar tidigare dagen före helgdag och fr.o.m nästa år (när jag blir 40 år) kommer jag att ha 35 semesterdagar! Inte helt fel för då kan jag vara ledig med barnen på skollov och så!
Jag ser verkligen fram emot att vända blad i boken och påbörja nästa kapitel i mitt liv!

Pussen & Kramen /Ango

1 kommentar:

appi sa...

Åh, vad härligt när alla pusselbitar faller på plats. Stort grattis!

Populära inlägg