lördag 25 juni 2011

Kaffekonsumtion


Nu har den Tassimo T 20 jag fick erbjudande om att köpa genom Buzzador utsatts för ett riktigt prov. 15 personer ville ha kaffe, té och choklad på midsommaraftonskvällen! Alla kaffesorterna testades, och det var barnen (8-10 år) som stod för fixandet av kaffet. Ni förstår hur enkelt det är att fixa capucchino, espresso, Latte Macchiato, varm choklad, vanligt kaffe och té då? Enda nackdelen med att servera så många är ju att den sista har väntat närmare 20 minuter innan den serverats, men det kunde vi ju ta, allt för att få smakrikt kaffe.


När jag registrerade min maskin fick jag 200:- att handla kapslar för, och för dem beställde jag choklad från Milka, Carte D'ôr och Marabou. Jag beställde vanligt kaffe samt Twinings fruktté. Detta beställde jag i torsdags, och sent igår kväll fick jag ett mail om att det var på packning och skulle skickas!


När det gäller att handla kapslar så har jag kunnat konstatera att båda våra lokala butiker säljer kaffe och choklad (jag bor på en ort med drygt 8000 invånare), för ungefär samma pris som de stora matbutikerna. Vill vi köpa andra sorter (espresso, mörkrost och té) får vi göra det i de stora butikerna, men det är helt ok. Går det dessutom smidigt att köpa det på nätet så är det ju utmärkt (då kostar frakten 50:-, om man beställer under 400:-, över blir det fraktfritt).

Inga kommentarer:

Populära inlägg