onsdag 8 juni 2011

Värmepåverkan

Det har ju varit rejält varmt några dagar, och den utlovade åskan och regnet fortsätter lysa med sin frånvaro (även om det finns hopp om regn idag).
Igår mådde Paulina väldigt dåligt, var skakig och mådde illa och hade extrem huvudvärk. Alla tecken på värmepåverkan. Jag frågade henne hur mycket hon hade druckit och det var ju inte mycket. Försökte få i henne mer vätska, och kroppen reagerade med att skicka upp allt igen! Efter att hon lyckats få i sig lite vätska och salta pommes frites mådde hon bättre, men jag valde att ha henne hemma från skolan idag. De har nämligen friluftsdag då de ska gå till ett friluftsområde, leka och gå hem igen. Barnen är alltid jättetrötta när de kommer hem. Det är 3-4 km att gå enkel väg, och i värmen tar det rejält på krafterna. Därför tyckte jag att Paulina skulle vara hemma istället för att utsätta kroppen för större påfrestningar. Det är något svalare idag, men det är fortfarande varmt och kroppen kräver en del vätska, så jag har tjatat på Victor och Simone att de MÅSTE dricka både medan de går och medan de leker! Får hoppas att de gör det också!

Idag är Axels sista dag på dagis. imorgon börjar hans sommarlov. Imorgon har Victor avslutning och tjejerna på fredag. Sedan är det sommarlov för dem alla! Helt otroligt vad snabbt det här året har gått, och helt otroligt när jag tänker på att ungarna i höst ska börja 1:an, 3:an och 5:an. Herregud, var har tiden tagit vägen?

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg