torsdag 1 april 2010

Funderade på en sak om Mats Alm

Kollade på Efterlyst igår och såg en intervju med Mats Alms försvarsadvokat Peter Altin. Altin pratade om att Alm skulle ha dåligt minne och att folk har reagerat på att han inte kommer ihåg saker. Detta skulle vara något som Alm alltid haft. Jag reagerade på detta uttalande, då jag när jag såg rekonstruktionen med Alm, när han skulle blivit kidnappad och jag direkt reagerade på att han mindes smådetaljer (vilket får mig att känna att hela historien är otroligt påhittad). Bl a mindes han att när "kineserna" trängde sig in i lägenheten, så stängde kines nr 2 (den som var längst från Alm) ytterdörren med bara lillfingret. Medan detta hände stod kines nr 1 framför Alm och hotade honom. Ändå lade Alm märke till en sådan sak. Visst kan det vara så, hjärnan fungerar märkligt ibland i stressade situationer, men för mig känns det oerhört konstruerat med många obetydliga detaljer!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Angie sa...

Äh, den där Herr Alm är ju helt fläng. Finns ju inte ens en liten gnutta sanning i det han klämer ur sig. Pinsam är han

Populära inlägg