måndag 21 mars 2011

Frutti smoothie


Så har jag fått möjligheten att återigen "buzza" en produkt. Den här gången är det smoothies för barn från 12 månader.
Produkten kommer från Nestlé och finns i två olika smaker. Smoothien består av enbart mosade frukter, inga tillsatser, och det känns verkligen på smaken måste jag säga!
Frukter mosade i persika/banan:
1 äpple, 1 liten persika, ½ banan

Frukter mosade i mango/ananas/banan:
1 äpple, ½ banan, 2 skivor ananas, 1/6 mango

Jag gav de här till Axel direkt när jag fick hem dem för att se hur mycket han skulle gilla dem...men han gillade dem inte alls. Han vägrade dricka dem! Jag försökte flera gånger och till slut så tyckte han väldigt mycket om dem, så nu dricker han dem glatt.
Smaken är väldigt söt i och med att det är väldigt söta frukter blandade. Konsistensen är bra. Den är lite tjockare än juice, men inte så tjock att det blir svårt att få det genom sugröret.
De här kommer få följa med på många picknickar i sommar, då de är helt perfekta med en smörgås som mellis!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg