måndag 28 mars 2011

Fartfylld helg!

I lördags åkte vi ner till Linköping. Det var länge sedan sist nu! Jag blev grattad av mamma, i efterskott, och fick ett par nya orkidéer så nu behöver jag inte köpa några på ett tag. Maken sålde ett datorpaket (han har ju datafirma) till min morbror, så det var lite fixande med det hemma hos min morbror efter besöket hos mamma. Medan maken fixade med dator gick jag och tre av barnen ut på stan för att shoppa lite. Jag visste att Eric Saade hade uppträtt, men det hade vi ju missat. Däremot missade vi inte att han satt (fortfarande 1½ timme efter uppträdandet) och signerade skivor. Tjejerna fick en snabb glimt av honom och lyckades ta ett par tveksamma foton på honom. På söndagen skulle Saade uppträda i Eskilstuna så då skulle vi dit eftersom vi missade honom i Linköping. Först skulle vi på loppis dock. Jag och barnen var på loppis i sporthallen här i hålan, och jag lyckades spendera 1000:-... Men, då fick Axel en ny sittvagn (400:-), Simone en touchscreen-mobil (likadan som jag har) (200:-) och så blev det lite leksaker och Oriflamesmink. Jag tyckte att vi fyndade ganska bra faktiskt! På eftermiddagen var det dags för Saade...inne i ett köpcentrum. Det var helt sjukt med folk... Paulina och Simone skulle försöka få en glimt av honom, så vi bestämde att de skulle hålla ihop medan vi andra gick runt och shoppade. När uppträdandet var slut skulle de ringa mig så skulle jag komma och möta dem. Det tog bara några minuter så ringde en gråtande Simone. Hon hade fått panik och ville därifrån. De hade lyckats ta sig in i en affär, men jag lyckades inte ta mig dit. Det tog tvärstopp en affär ifrån. Jag ringde Simone och fick prata med någon inne i butiken. Hon lyckades få ut tjejerna så de kom bort till mig. Jag undrar hur de tänkte, rent säkerhetsmässigt! Hade det börjat brinna där och då, så hade det kunnat gå förbannat illa! Det var över 1000 pers där...samlade på en mycket liten yta i ett köpcentrum. Det fanns 3 vakter!!! Ja, och ett kravallstaket, och det räckte ju gott och väl enligt vissa! Nej, det var riktigt uselt skött, speciellt som det bara var en sketen PR-turné där Saade sjöng 3 låtar!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg