torsdag 12 augusti 2010

Äckelkryp

Vi har ett förråd inne i huset. Det har fungerat som datarum till ena bonussonen eftersom han har haft sovrummet som ligger utanför förrådet. Nu är bonussonen utflytad och jag får äntligen tillbaka förrådet.
Igår skulle jag ställa in ett gäng hinkar (stora med takfärg och tapetklister och sånt), och såg något stort svart springa över golvet. Får syn på det igen och ser att det är en gigantisk äckelspindel. Jag vägrar ha den inneboende så jag hämtar en tidning att slå ihjäl den med. Lyckas lokalisera äcklet igen och får in en fullträff!
Nog för att det här huset har vansinnigt mycket spindlar både inne och ute (har aldrig varit med om att ha så mycket spindlar inne förut), men det brkar aldrig vara så här stora. Den här var nog 8 cm i diameter...
Googlade och fann att det var en vanlig husspindel (jag trodde det var de som på engelska heter Daddy longlegs som var vanlig husspindlar, fast det kanske de också är, det finns ju många olika sorter). Nu får ni också njuta av hur äckelkrypet såg ut:




Pussen & Kramen/Ango

1 kommentar:

Unknown sa...

Usch!!!!
Trösta dig med att spindlar trivs i friska hus ;-)

Populära inlägg