tisdag 14 juli 2009

Ocharmigt hormonmonster

Det är väl en passande beskrivning på mig just nu! Min stubin är grymt mycket kortare än vad den normalt sett är, kanske man skulle säga. Dessutom har jag haft den grymt trista C-uppsatsen hängande över mig. Idag har vi skickat en ett sista utkast på den. Tyvärr blev jag förbannad även när jag skickade in skiten...
Min kurskompis hade pratat med handledaren, som sagt att vi skulle skicka in uppsatsen i så färdigt skick som möjligt senast v 29 (dvs den här veckan), för det var sista veckan hon jobbade innan semestern. Då skulle hon hinna läsa den och ta ställning till om vi kan gå upp med den den 20 augusti.
Jag mailade in uppsatsen till henne, och fick ett autoreplay där hon meddelade att hon hade semester och skulle komma tillbaka den 10 augusti igen... Hm, det var ju inte så hon sa för typ 2 veckor sedan.
Ja ja, skit samma, jag orkar inte bry mig om eländet mer just nu. Nu behöver jag tänka på en annan kurs som jag måste göra en dugga i senast den 24/7. Jag måste också komma på vad jag ska skriva 10 sidor om i Chick-lit-kursen. Jag har ett par uppslag, men inget som känns klockrent och som jag kan få ihop 10 sidor om...

Just nu är mitt tålamod väl prövat av hela familjen, och i princip hela världen, och givetvis är det alla andra som är problemet, inte jag ;). Jag är gravid, och då får jag vara sur och gnällig...speciellt när jag försöker skriva en uppsats med 3 barn hemma, make på jobbet och samtidigt som jag sköter all markservice. Varför skulle nån annan göra nåt? Jag är kvinna och van att ha många bollar i luften.
Just nu måste jag säga att jag LÄNGTAR tills vardagen är här igen, i slutet på augusti! Det är ju en hel evighet dit, men jag får överleva tills dess ;).
Så, nu ska jag rycka upp mig och surfa runt lite, eller spela lite meningslösa spel på datorn innan jag går och kliar vägglössen!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anna sa...

Hihi. du är så rolig! Klart du har rätt, världen uppför sig väldigt konstigt ibland, speciellt när man är gravid!! :D

Populära inlägg