lördag 25 juli 2009

Malmamarken

Igår var vi i Malmköping på deras Malmamarken. Det var tänkt att vi skulle besökt Sagostigen först, men barnen ville hellre åka karuseller på marknaden när de fick välja. Det får bli Sagostigen vid ett senare tillfälle.
Shoppade en del på marknaden. Barnen hittade t-shirts de ville ha (tjejerna med Hannah Montana och Victor med Blixten McQueen), till det hutlösa priset av 100:-/st... Hittade en hel del annat smått och gott också, och spenderade närmare 2000:- till slut.
Barnen skulle åka karuseller, och vi valde att bara köpa ett biljetthäfte med 10 biljetter (till det fascila priset av 250:-...). Tjejerna hittade någon virvelvindenvariant som de skulle åka. BIG mistake! Karusellen satte igång, och den visade sig snurra ganska häftigt runt sin egen axel och runt navets axel. Det tog inte mer än 2 minuter innan jag hade två likbleka och halvgråtande tjejer i karusellen... En gravid mamma klarar inte hur mycket som helst, så jag hade lite svårt att hålla tårarna borta när jag såg att de närmade sig paniken där i karusellen. Tack och lov märkte karusellskötaren att de inte var så roade, så han stannade karusellen för att släppa av dem, innan de andra fick åka vidare. Tack för det! Tjejerna var ledsna och likbleka när de kom ur, men som tur var så repade de sig ganska snabbt!
Victor fick genomföra något han tjatat om så länge; åka "kraschbilar", dvs radiobilar. Han åkte med pappa, och han var riktigt glad efteråt.
Dagen avslutades med besök på McDonald's till barnens lycka. Kan säga att barnen var VÄLDIGT hungriga. Paulina käkade en McFeast-meny (plusmeny), hon som knappt brukar käka upp en Happy Meal annars. Simone åt en Happy Meal med 6-pack nuggets, och Victor med 4-pack. Inte en smula var det kvar!
Även i torsdags åt de som hästar när vi var hemma hos mormor. Då hade vi besökt Linköpings badhus och badat innan vi åt lunch. Jag är glad, för två av mina barn är riktiga tunnisar och behöver lägga på sig lite.

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Karin sa...

Min yngsta fick köra radiobil själv (dumt) förra året på tivolit. Det som hände var det exakta som blev med dina tjejer i karusellen. jag fick nästan panik när jag såg honom sitta där, liten och ledsen medans alla körde på honom. Tack & lov såg även karuellskötarna samma så de stannade så han fick kliva ur.
Inte lätt att vara mor...

Chrissan sa...

Vi var också där.
Fast vi bojkottade de hutlöst dyra karusellerna.
Sonen köpte också en t-shirt...med Ben 10.
Och så köpte han Blixten-foppatofflor.
Hoppas du har en bra sommar!

Mamma J sa...

Heja sådana karusellskötare! Alltför ofta tycker jag att de som står så där och kör karuseller verkar mer än lovligt blasé, så det var väl för turligt att just denna inte var det!

Populära inlägg