måndag 6 juli 2009

Konstig unge?

Paulina har genomgått en personlighetsförändring de senaste dagarna. Jag känner inte riktigt igen henne.
Förändringen tror jag beror på att vi har pratat mycket om hur det var när min pappa dog (det var när jag hade sommarlov mellan 2:an och 3:an, precis som Paulina har nu). Paulina har nämligen frågat mycket om morfar och vad som hände när han dog. En annan bidragande faktor är nog att det vankas ett nytt småsyskon, och hon vill vara större.
Hur är hon förändrad då? Jo, hon hjälper till med mycket hushållsarbete, och hon har tvättat sina egna kläder (hon bad mig visa henne hur tvättmaskinen fungerade!), och även våra såklart.
För ett par dagar sedan satt hon vid datorn och spelade Sims. Datorn hängde sig och hon blev fly förbannad, och spottade och svor åt datorn, så jag bad henne gå upp på sitt rum och lugna ner sig. Efter att ha höjt rösten rejält så gick hon (stampandes och skrikandes) upp till sitt rum. I ett par minuter skrek hon och var riktigt arg, men så tystnade hon. Efter 20 minuter eller så kom hon ner igen, på bra humör. Då berättade hon att hon hade tagit ner tvätten och vikt ihop den och lagt allas tvätt på respektive sängar... Snacka om att vara förbannad! Så förbannad att hon vek tvätten ;D. Konstig unge!!!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Åh, så det är nya småsyskon man skall skaffa för att de skall bli så där?

Eh, hmmm... Nej, då får jag nog försöka stå ut iallafall :-).

Populära inlägg