lördag 24 maj 2008

Myspysbarn

Den här helgen är jag och barnen ensamma hemma då maken/pappa är i Sundsvall och åker mc hela helgen.
Jag tycker det är mysigt att få lite riktig kvalitetstid med barnen en hel helg, så det blir såklart en massa mys och bus.

Igår sa Paulina att hon ville att jag skulle skjutsa henne och Simone till Konsum så de kunde få köpa en Mors dags-present till mig (om jag bara gav dem pengar också förstås). Eftersom jag skulle handla disktrasor och tandkräm och lite annat så föreslog jag att vi skulle åka till Rusta istället. Jättebra tyckte tjejerna! De fick 70:- var att antingen handla var och en för, eller slå ihop och handla för 140:- tillsammans.
De gick loss inne på Rusta och handlade för 70:- var, och de fick ihop en hel del saker (3 paket var). Nu har de slagit in alla paket och istället börjat diskutera hur och när de ska ge paketen till mig imorgon. Mycket planerande är det!

Sista kattungen har flyttat idag! Riktigt skönt måste jag säga! Just den kattungen var extremt sällskapssjuk och pep högljutt när han blev ensam... De som köpte honom skulle skaffa en kattunge till så Sigge, som han skulle heta, skulle få en kompis. Jag tror det blir riktigt bra för honom! Dessutom ska han få gå ute, vilket han verkar vilja göra (men vi har aldrig släppt ut honom). Han skulle få festmat idag när han kom till sitt nya hem i alla fall, så han blir nog rejält bortskämd.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg