lördag 22 juni 2013

Jag är stum!

Igår fick jag ett telefonsamtal från min morbror. Det var alldeles för länge sedan jag pratade med honom nu!
Han berättade att mamma förmodligen har gift sig igen... Ja, det blir bara 3:e gången på 1½ år! Bra jobbat! Vet inte om hon försöker slå något rekord...
Den hon är gift med nu är en för oss okänd man, och ingen av oss är intresserad av att lära känna honom heller (hon kommer ändå vara skild från honom innan året är slut). Min morbror berättade att mammas gode man hade ringt till honom och sagt att mamma ville få alla pengar hon hade på sitt bankkonto, för nu skulle de köpa villa. Eh, VA?
Jag fick också veta att mamma hade sagt till sin förra man (ja, vad han nu hette, det vet jag inte, för jag känner bara hennes första man), att de skulle bilda familj, och skaffa barn. Men herregud, människan är för fan 63 år i oktober! Skaffa barn? Mannen måste ha haft ungefär samma förstånd som min så kallade mamma! Ja, några barn blev det inte den gången (och knappast senare heller, eller tidigare då mamma är steriliserad också, som om åldern inte var besked nog), utan en skilsmässa, och det är det väl snart här också!
Hon är fortfarande inte intresserad av att ha någon kontakt med oss, och jag sörjer det verkligen inte. När jag hör om alla hennes upptåg är jag glad att jag inte har något med henne att göra...för jag har fullt upp med mitt liv, och skulle duka under om jag skulle behöva hålla koll på henne också!
Ja, ni kanske kan förstå varför jag är stum?

Pussen & Kramen /Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg