onsdag 5 juni 2013

Lekte den kurragömma?

Idag var det skolavslutning och nu är det officiellt sommarlov för den stora trion.
Vi skulle ha åkt till Parken Zoo efter avslutningarna för att mysa lite, men planerna ändrades i sista stund och vi valde att åka till McDonald's och luncha istället...något jag ångrade lite efteråt...
Först skulle vi äta i restaurangen, men så bestämde Paulina att hon skulle iväg och rida med ett par kompisar så då blev det lite bråttom. Vi valde att handla i DT:n och åka hem och äta. Paulina började äta i bilen för att hinna, och då ville såklart Axel också äta i bilen, vilket han också fick. Han hade fått ett Happy Meal med cheeseburgare och åt glatt (för en gångs skull). Så börjar Victor och Paulina skrika i baksätet att Axel har en skalbagge i hamburgaren... Ungen plockar ut en stor äcklig (död) skalbagge! Jag hittar ruskigt snabbt en ficka att stanna vid på vägen, och får fram hamburgaren. Tittar på skalbaggen och konstaterar att buken på den är full med smält ost, vilket tyder på att den inte hamnade där precis innan jag stannade! Jag valde såklart att fotografera den i flera olika vinklar, innan jag kastade ut eländet. Axel tyckte det var lite äckligt, men var mest ledsen för att han inte fick äta upp sin burgare. Vi andra blev genast mindre hungriga!
När vi kom hem och skulle äta vägrade Victor och ta en tugga av hamburgaren innan han noga hade tittat igenom sin burgare!
 
Jag VET att sånt här händer. Jag har själv jobbat på McDonald's i många år (allt från medarbetare till restaurangchef) och vet att det är vanligt att det händer på sommaren. Det kan ju lika gärna hända hemma...MEN ÄNDÅ! Det är ju sååååå äckligt!
Min hamburgare hade rå lök, som knastrade... Gissa om jag blev osäker på vad det var när det knastrade när jag tuggade...
 
 
 
Proteintillskott!
 
PS!
Lite komiskt i sammanhanget är ju Happy Meal-temat just nu:
"Upptäck naturen med Happy Meal!
Äntligen drar varma sommarvindar in över landet och vi kan njuta av att vara utomhus. Leka hemma i trädgården, eller gå på upptäcktsfärd i skogen. I varje Happy Meal-box gömmer sig en av åtta fantastiska leksaker, som hjälper barn att lära sig mer om insekter, växter eller djur. Till exempel ett litet växthus med riktiga frön så barnen kan odla själva, ett teleskop som man kan spana in spännande djur med och en fågelflöjt för att härma fågelsång med. Ett somrigt Happy Meal helt enkelt som du hittar på McDonald's mellan den 24 maj – 27 juni. Välkommen in mellan utomhuslekarna!"

Pussen & Kramen /Ango

1 kommentar:

Johan Tennbäck, McDonald's Sverige sa...

Verkligen tråkigt att läsa om detta och det var bra att du hörde av dig till vår kundservice McSvar så vi får chansen att följa upp det ordentligt.

Önskar dig en trevlig dag!

Vänliga hälsningar
Johan Tennbäck, McDonald's Sverige

Populära inlägg