måndag 28 april 2008

Dags att uppdatera!

Jag har fått flera kommentarer till att jag aldrig uppdaterar bloggen, så det är väl bäst att jag tar en snabbuppdatering nu då.
Hela familjen var sjuka för några veckor sedan. Victor hade problem med sin krupp, lite värre än vad han brukar ha, så han fick Lepheton en kväll. Lepheton har han fått sedan han var 4 månader, så det är inget som är nytt för honom. Vi har aldrig märkt att han har fått biverkningar av det tidigare, men nu...På natten spenderade jag nästan 2 timmar med att få honom att förstå att det INTE fanns några kryp och myror i sängen. Han såg dem, och satt och slog och viftade bort dessa kryp. Stundtals var han nästan panikslagen. Det var en lååång natt, och på förmiddagen var det en tur till husläkaren för ny hostmedicin. Vi vill inte ha fler hallucinationer.
Skolan upptar MASSOR av tid och energi just nu. Jag är mitt uppe i en B-uppsats, en metodkurs som är intensiv. Dessutom läser jag en fristående kurs där det ska göras en inlämningsuppgift som är i stil med uppsatsen vi skriver... Det är ganska mycket att göra med andra ord!
Kattungarna börjar bli stora nu. Alla har fått nya hem, som de kommer att flytta till så småningom. Den första kattungen har flyttat idag. Han var den äldsta och tuffaste ungen i kullen, och hamnade hos en kurskompis till mig. Jag är övertygad om att det kommer att gå alldeles utmärkt. Snart kommer de andra tre ungarna att också flytta och då är lugnet återställt här hemma.
Vill du vara med i ett pocketutbyte? Det går ut på att man skickar en utläst pocketbok till en person man får adressen till. Efter det skickar man ett mail till 6 personer och ber dem göra detsamma och sedan sätter man sig och väntar på att det ska börja droppa in böcker i brevlådan. OM alla gör som de ska (därför frågar jag om folk vill vara med för att vara säker på att ingen bryter kedjan) så ska det komma 36 böcker i brevlådan.Vill du vara med kan du lämna en kommentar här i bloggen, med din mailadress så skickar jag över mailet till dig!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg