måndag 2 april 2018

Påskhelgen är äntligen över

Annandag påsk har kommit och äntligen är denna långhelg över. Visst är det skönt att vara lite extra ledig, men det är tyvärr sällan det blir så mycket ledigt. Med en familj på 6 personer så är det inte mycket till ledighet. Storhelger är det dessutom lite extra som ska göras med just matlagning och annat.
Den här helgen har inte varit något undantag, utan det har varit matlagning till 8 personer (alltid lite bonuspersoner till maten) varje dag och så den disken som det blir av detta såklart. Förutom allt det andra...

Imorgon är det jobb igen, och just nu känns jobbet ganska bra. Det har gått väldigt mycket upp och ner den senaste tiden, men det blir mer och mer upp. Vi börjar komma i ordning i våra nya lokaler, men det har varit mycket kämpande för det, och vi får fortsätta kämpa för att alla saker ska ordnas och falla på plats. Det sköna är ju i alla fall att vi har en lugn arbetsmiljö, och det blir lite hemmakänsla, vilket är väldigt positivt. Det mest negativa på jobbet just nu är väl just att jag får lägga en hel del onödig tid på att efterlysa och fixa saker som inte jag ska behöva göra. Men men det blir förhoppningsvis ordning på det så småningom.

Barnen har påsklov och det tycker de såklart är jätteskönt, och det tycker jag också. Det betyder att jag inte behöver väcka några barn och se till att de kommer till skolan på morgonen. Jag behöver bara väcka mig själv och se till att jag och min matlåda kommer iväg till jobbet!

Inga kommentarer:

Populära inlägg