onsdag 16 februari 2011

Zumbapremiär

Igår var jag på min Zumbapremiär. Jag och en kompis stod som reserver på den ena av de två zumbaklasser som ges här i hålan. Förra veckan fick vi veta att vi hade fått plats, men eftersom jag misstänkte magsjuka för min del (vilket det inte var som tur var) så hoppade jag över träningen då. Nu var vi igår och jag måste säga att jag förstår varför det har blivit så populärt. Vår ledare fokuserade på merengue och salsa (igår i alla fall) och det var jobbigt nog att hänga med i de rörelserna ;). Kände mig rejält lost ibland, men är stolt över att jag orkade hänga med hela passet, och jag var inte så farligt svettig efteråt. Inte har jag någon träningsvärk idag heller. Den är nog på gång, för jag är väldigt stel i benen och har ont i knäna (inte konstigt när man har en massa övervikt att bära runt när man ska hoppa och studsa), men annars känns det bra!
Nu är det zumba varje tisdag, och efter den 29 mars blir det två gånger i veckan!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg