tisdag 22 februari 2011

Boknördar

Jag och mina tre största barn måste nog falla under epitetet "boknördar", och det är jag glad över. Sedan vi flyttade för 2½ år sedan bor vi nästan granne med biblioteket (200 m har vi väl dit ungefär), och det har givetvis bidragit till att barnen själva ofta och väldigt gärna går till biblioteket.
Victor är hemma och sjuk, men han är aldrig för sjuk för ett besök på biblioteket... Vi var där igår och lånade böcker till oss alla (kurslitteratur för min del), men Victor är på väg tillbaka för att låna nya böcker.
Eftersom jag själv upptäckte bibliotekets förlovade värld (trots föräldrar som inte läste mer än kvällstidningen på sin höjd) i 6-årsåldern när vi fick gå dit med lekis, och sedan dess har älskat denna underbara chans vi har att få låna böcker, filmer och spel alldeles gratis, är givetvis superlycklig över att mina barn ser till att utlåningen på vårt lilla bibliotek fortsätter att stadigt öka så det inte blir nedläggningshotat (risken finns ju när man bor i en liten kommun).

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg