tisdag 28 december 2010

Uppdatering

Jag känner att jag bloggar väldigt dåligt just nu, och det beror på att orken faktiskt tryter lite. Det finns så himla mycket jag vill göra, så jag blir handlingsförlamad ;). Jaja, det är mellandagar nu, så det är egentligen helt ok att göra absolut ingenting!

Barnen är hellediga från skolan. Sista jullovet som jag kan vara helledig med dem. Nästa jul måste jag ha fått jobb!
Jobb, ja. Kan inte påstå att jag sliter ihjäl mig i min strävan efter jobb, men jag håller lite koll på arbetsmarknaden och skickar iväg en ansökan här och där. Hittills har det inte resulterat i så mycket. Visserligen har inte mitt drömjobb dykt upp heller, så det gör faktiskt ingenting. Jag får också jobb, tids nog, för jobb finns det faktiskt ganska gott om!



Julen har varit, och den blev väl ganska bra antar jag. Barnen verkar vara nöjda i alla fall. Jag konstaterade efter julafton att ingen av tjejerna fick några leksaker. De fick bara kläder, kamera (Simone), Mp3-spelare (Paulina), gitarr (Simone), SPA-prylar, smink, smycken och sånt. Ingen av dem klagade heller! Victor fick leksaker, bl a sin älskade Beybladearena som han tjatat om! han var överlycklig över den! Kul att alla barn var nöjda i alla fall!

Jag fick ett halssmycke med texten Live to love, Love to live, och en drös böcker. Böckerna hade jag visserligen köpt själv och bett barnen slå in och ge mig ;). Bästa sättet för att få det man vill ha!

Fick Morgan Allings memoarer av en granne. Till henne hade jag också köpt böcker. Hon läser i princip bara fantasy och det är ju verkligen inte min genre. Hittade en bok som verkade ok (lite lik Tolkiens böcker) och köpte den. Köpte även en annan fantasy-bok som var del 1 i en ungdomsserie. Bara för att väga upp fantasyn så tog jag också Anna Janssons krönikebok "hantverkarsvett är dyrare än saffran" som jag trodde grannen skulle gilla.

Efter att grannen hade öppnat sina paket, ringde hon och var lyrisk. Tydligen hade jag prickat väldigt rätt med böckerna. Den Tolkienliknande boken hade hon hört talas om, och hade velat läsa länge nu. Den andra fantasyboken hade hon nyss lånat på bibblan, och gillade den jättemycket. Anna Janssons bok tyckte hon också lät bra, så nu såg hon fram emot att få lite egentid och få börja läsa i böckerna! Det lät ju himla bra tyckte jag såklart!



Så måste jag ju kommentera fotot i nedanstående inlägg. Jag ser så vansinnigt trött ut, där, och jag måste säga att precis så trött är jag också just nu. Inte konstigt att jag blir handlingsförlamad kanske ;).



Pussen & Kramen/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Snabbt bara: Haha, nu när jag tittar på DIG så ser jag verkligen hur trött du ser ut, men när jag först tittade, så såg jag bara mössan :-).

Populära inlägg