torsdag 4 augusti 2011

Ökänd?

Idag var jag på anställningsintervju i grannkommunen. När jag kommer in i rummet där 3, för mig okända, personer sitter, hälsar jag och sätter mig sedan på avsedd stol.
Mannen som ska hålla intervjun säger då; "Du har varit med på TV". Eh, ja, det har jag ju. "Ja, då vet vi vad du tittar på på TV, svarar jag skrattande, varpå han tittar ner i bordet och svarar "Nja, det är frugan som brukar titta". Jajaja, blev mitt svar ;). Efter att det har avhandlats sa han att han visste vem min "karl" är, eftersom han har träffat honom för många år sedan då han tjänstgjorde i vår håla. Nu är frågan om jag är "känd" eller "ökänd"? Ökade eller minskade mina jobbchanser?

Pussen & Kramen/Ango

2 kommentarer:

appi sa...

Vad spännande! Jag håller tummarna!
Vad var det för jobb, förresten?

Ango sa...

appi:
Det är som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen i grannkommunen!

Populära inlägg