torsdag 4 augusti 2011

Ökänd?

Idag var jag på anställningsintervju i grannkommunen. När jag kommer in i rummet där 3, för mig okända, personer sitter, hälsar jag och sätter mig sedan på avsedd stol.
Mannen som ska hålla intervjun säger då; "Du har varit med på TV". Eh, ja, det har jag ju. "Ja, då vet vi vad du tittar på på TV, svarar jag skrattande, varpå han tittar ner i bordet och svarar "Nja, det är frugan som brukar titta". Jajaja, blev mitt svar ;). Efter att det har avhandlats sa han att han visste vem min "karl" är, eftersom han har träffat honom för många år sedan då han tjänstgjorde i vår håla. Nu är frågan om jag är "känd" eller "ökänd"? Ökade eller minskade mina jobbchanser?

Pussen & Kramen/Ango
Skicka en kommentar

Ödmjukhet till livet

Ibland får vi käftsmällar som gör oss lite mer ödmjuka till livet, och de runt omkring oss. Igår fick jag en sådan! Dotter och pojkvän var ...