onsdag 13 april 2011

Snart påsklov

Nästa vecka har barnen påsklov. Otroligt vad snabbt tiden har gått. Det var ju jul alldeles nyss!
Axel får troligtvis vara hemma hela påsklovet. Vi diskuterade på dagis hur det skulle gå eftersom han precis har skolats in (det är andra veckan han går), och att vara hemma en hel vecka kan förstöra alltihop och vi måste börja om igen. Nu verkar det dock inte vara några problem. Axel ÄLSKAR att vara på dagis. När jag lämnar honom på morgonen går han direkt in på avdelningen, där ett uppbåd av tjejer väntar på honom. När jag säger hej då till honom bryr han sig inte alls. Han har inte tid med mig, han ska leka! Jag trodde att det kanske skulle bli lite ledsamt i måndags när jag lämnde honom efter att han har varit ledig en helg, men inte. Det va som om han inte hade varit hemma alls. Han bara gick in och lekte, och struntade i mig. Jag måste ta tag i honom och säga hej då till honom och vinka för att han över huvudtaget ska se att jag går. Det är ju såklart underbart skönt att det går så himla bra!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg