söndag 25 maj 2014

Kurs hit och kurs dit

Den här veckan spenderade jag tisdag till torsdag i Stockholm för att utbilda mig lite.
När man inte är van vid att sitta och matas med information, blir man väldigt trött. Första dagen höll jag på att somna på föreläsningen. Inte bra! Visserligen var det kanske inte superintressant det som avhandlades, då det kändes som sådant jag kunde redan.
Det bästa med att åka på utbildning är EGENTIDEN! Att bo på hotell, och inte kunna göra något åt att barnen gnäller, hela familjen försover sig (japp, det gjorde de redan samma dag som jag åkte) osv. Det är bara jag och mitt alter ego! Att dessutom åka på utbildning till Stockholm på våren/försommaren är helt underbart! Stockholm visar sig från sin bästa sida!
Med en tonårsdotter hemma hade jag såklart en liten shoppinglista med mig. En affär som tydligen är viktig när man är 13 år (när man redan kan Hollister, typ) är Brandy Melville. Det var bara att hitta butiken och shoppa. Fascinerades över dess "rena" plagg. Det var vitt, svart och grått. Enkla modeller, utan en massa konstiga tryck. Kläder som även jag tyckte var snygga. Nu var ju det mesta i "One size" och den storleken var XS/S typ. Inte riktigt min storlek! Lyckades hitta 2 olika toppar till donnan hemma, som hon fick!
Nästa ställe på shoppinglistan var Lush. Det här är en affär helt i min smak! Bra produkter, utan att testa på djur, utan att stoppa i en hel massa kemikalier som skadar oss och vår miljö. Dessutom kan man välja att skänka pengar till välgörenhet, eller rättare sagt köpa en produkt där pengarna går till välgörenhet! Det här är något som jag verkligen gillar! Jag shoppade först till donnan för närmare 400:-, och hann springa in och handla till mig själv också innan tåget hem åkte! Jag fick vid båda köptillfällena med mig prover på produkter ur deras sortiment. Det är ju ett alldeles suveränt säljknep! Pga proverna jag fick första dagen var jag "tvungen" att gå tillbaka och handla till mig själv ;).
Något som slog mig efter besöken i de här två butikerna var; Personalen! Här var det unga, söta tjejer i 18-20-årsåldern som arbetade. Det de hade gemensamt var sin otroliga serviceinriktning! Jag fick en otrolig hjälp i båda affärerna, och hade nästan en personal shopper med mig! Jag blev sedd som en betydelsefull person! Precis som det ska vara! Här har man gjort grymt bra rekryteringar och hittat personal som verkligen trivs med det de gör! En stor eloge till dem! Det bidrog ju såklart till att jag gärna ville spendera lite pengar hos dem!

Pussen & Kramen /Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg