onsdag 12 januari 2011

Tenta

Har läst pedagogik B på distans under hösten, och det har varit 4 delkurser med mängder av inlämningsuppgifter. Dessutom har de obligatoriska portfoliouppgifter (självreflekterande uppgifter) som jag tycker är fullkomligt meningslösa. Nu är det äntligen dags för sista hemtentan i den kursen. Måste skriva den ikväll eftersom böckerna måste lämnas tillbaka imorgon till biblioteket. Jaja, det är bara 2-3 A4 som ska skrivas, så det är inget jättemastigt precis.
Nästa måndag börjar jag kandidatkursen i pedagogik, och funderar som bäst på vad jag ska skriva om i den här C-uppsatsen. I förra C-uppsatsen (psykologi) skrev vi om hur lärares arbetsrelaterade stress påverkar deras bemötande av elever i behov av särskilt stöd.


Inatt börjar maken jobba på sitt nattjobb igen. Han har varit pappaledig därifrån i 2 månader, men nu är det dags att börja jobba igen. Han känner väl inte så vansinnigt mycket för det, men man kan ju inte alltid göra bara det man gillar ;).

Ikväll bad Simone mig kolla om hon hade fått löss eftersom det kliade så mycket i hennes huvud. Jag kollade och visst tusan hade hon löss. Vi har ALDRIG haft det tidigare, så jag gissar att det var vår tur nu! Kollade Paulina också, och även där var det löss. Nu är de behandlade med en första behandling, så det är bara att hoppas att de är borta. Ska ju göra en uppföljningsbehandling om 1 vecka för att få bort alla ev. efterlevande ägg också.

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg