lördag 25 oktober 2008

Vad hände?

Ja, vad var det som hände i Idol igår. Hur kunde min favorit Loulou Lamotte åka ut?Hon var verkligen inte sämst igår, och inte den som varit sämst genom alla programmen heller. Det finns de som är riktigt usla, men som sitter kvar.
Jag röstade på Loulou såklart, men det räckte inte. Som vanligt är det så här det blir när lekmännen (folket) röstar. De ser bara till vem som var bäst i just det programmet de tittade på, men det är ju inte det det handlar om. Det är ju den som klarar av att vara en artist hela tiden som är viktigt. Ska man bli en artist senare kan man inte ha en bra dag då och då och usla dagar resten. Det funkar ju inte. Låt juryn få behålla makten, åtminstone hälften av den. De hör sångarna på ett annat sätt än oss (ljudet förvrängs en del innan det når oss i TV-soffan) och de har mer sakkunskap än oss.
När Loulou sjöng låten Stars rös jag av välbehag! Vilken tjej hon är! Hennes röst är fantastisk, hon strålar och sprudlar hela tiden. Vilken person hon är! Jag hoppas verkligen att hennes deltagande i Idol medförde något positivt och att, åtminstone, jag får höra mycket mer av Loulou i framtiden!



Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg