fredag 22 november 2013

Hej och hå vad det går!

Den här veckan har jag inte tränat eller promenerat EN ENDA gång! Jisses vad frustrerande det känns! Tiden har verkligen inte funnits. Jag har haft massor att göra, och även maken, och den enda tiden som funnits har varit extremt tidigt på morgonen eller på natten. Då har jag prioriterat min sömn! Nu är det helg runt hörnet och då kommer det att finnas lite mer tid...observera LITE mer tid!
Eftersom jag visste att jag inte skulle hinna träna något speciellt den här veckan, har jag lagt om kosten lite. Jag har varit frustrerad över att jag har tränat och ätit bra, men ändå inte gått ner något speciellt i vikt. Jag kom snart fram till (när jag började registrera maten i en app) att jag åt för lite! Nu har jag lagt om till LCHF, och äter frukost, lunch och middag med två små mellanmål emellan! Vips så hände det något!


Jag började lägga om kosten den 17 november, och till idag, 5 dagar senare, har jag gått ner 2,5 kg...utan minsta gnutta träning och med stillasittande arbete! Imponerande!
5 dagar utan träning och min kropp är rastlös! Då får man se det goda i det onda; idag är det vab och det betyder att jag är hemma. Då kan jag antingen köra ett hemmapass eller också ta en promenad, för frisk luft gör bara gott för en liten sjukling!

Den här tiden på året betyder att kalas avbyter varandra. Jag har flera familjemedlemmar som fyller år, det är adventsfika och andra godsaker som dukas fram. I söndags var jag på födelsedagskalas, och då drack jag bara en kopp kaffe. Imorgon är det nytt födelsedagskalas, och då ska jag också bara dricka kaffe hade jag tänkt! Jag är inte ens sugen på att smaka tårta, kakor eller bullar.
När jag var på bio härom kvällen hade jag med mig två rutor mörk choklad att äta. Inget sliskigt biogodis heller! Nu kan jag klappa mig lite på axeln och tycka att jag faktiskt är bra!

Pussen & Kramen /Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg