fredag 20 maj 2011

God works in mysterious ways...

Idag åkte jag och småkillarna iväg för att storhandla. Vi skulle till Eskilstuna, och jag hade siktet inställt på Coop Forum. När jag åkte på motorvägen närmade jag mig avfarten till Folkesta och jag började vela om jag kanske skulle svänga av till Willys istället. Precis i höjd med avfarten bestämde jag mig för att svänga av och skippa Coop Forum. Det beslutet var början på en märklig händelse!
Vi storhandlade som sagt, så vagnen var rejält full när vi närmade oss kassorna. Axel började bli lite uttråkad där han satt och dessutom hade han sett att jag hade stoppat ner lite godis i vagnen...
Eftersom vi kom till Willys redan vid 8-tiden så var det inte speciellt mycket folk och handlade. Det gjorde att när jag höll på att packa upp mina varor på bandet i kassan, var det ingen bakom oss. När jag packat upp 2/3 av varorna kom det en tjej och ställde sig bakom oss. Hon såg att det låg en deo på golvet vid vagnen och hon tog upp den och frågade om det var min. Jag tackade och sa att det var det ju. Axel hade haft den i handen, men tappat den, men jag hade inte märkt det. Så pratade vi några meningar om småbarn som blir uttråkade i vagnen, innan jag betalade och gick för att packa ner i kassar.
När jag hade packat ner det mesta i kassar såg jag att tjejen som stått bakom oss i kassan kom gående från utgången igen. Jag tänkte inte på det, mer än att jag registrerade att hon kom där. Så kom hon fram till mig, tog mina händer och sa: "Jag känner inte dig, men min Gud älskar dig, han vill att du ska ha det här" och så stoppade hon något papper i min hand. Jag hann se att det var en 500-lapp...
Jag var alldeles chockad och fick knappt fram ett ord. Hon fortsatte säga att Gud såg att jag hade en fantastisk själ och därför skulle jag ha det där. Så försvann hon iväg igen.... Där stod jag helt chockad och konstaterade att en vilt främmande människa just gett mig 1000:-...
Jag tror på karma och jag tror att det goda man gör (liksom det onda) slår tillbaka förr eller senare, och det är väl bara att konstatera att idag var en sån dag!

Pussen & Kramen/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg