tisdag 21 september 2010

Matlista

Oftare än vanligt förlorar jag inspirationen till mat, fullständigt. Jag tänkte att jag skulle råda bot på det genom att göra en matlista för en eller flera veckor framåt, men fick ju aldrig tummen ur. Igår lyckades jag ändå få till en liten gnutta inspiration och lyckades skaka fram lite maträtter för den här veckan i alla fall. Så här ser det ut så här långt:

Måndag:
Middag: Köttbullar, potatis, sås och lingon

Tisdag:
Lunch: Pytt-i-panna, ägg och rödbetor
Middag: Kycklingfyllda enchiladas

Onsdag:
Middag:: Kokkorv och potatismos

Torsdag:
Middag: Ärtsoppa och smörgås

Fredag:
Lunch: Pannkakor
Middag: Tacos

Lördag:
Lunch: Falukorv med indiansås
Middag: Potatisgratäng, fläskfilé och champinjonsås

Söndag:
Lunch: Pastagratäng med bacon och broccoli
Middag: Kyckling, ris och currysås

Normalt sett äter jag ingen lucnh i veckorna, men Victor är hemma, sjuk idag och därför serverades det lunch (Victors önskemål). På fredag är det studiedag i skolan och därför serveras det såklart också lunch.
Ja, då var den här veckan klar, sedan återstår det ju bara några veckor till, men det får jag ta itu med senare.
Maken och jag diskuterade detta med matlista igår. Det blir så mycket enklare att handla och att förbereda. Vi pratade om att ha soppa på torsdagar. En dag i veckan är tanken att vi ska ha en vegetarisk rätt, också. Bortsett från det så är det ganska öppet om vilken mat som ska serveras. Barnen får lägga in varsin rätt också, så blir det enklare och alla blir glada och nöjda ;).

Pussen & Kramen/Ango

1 kommentar:

Dolly sa...

Registrera dig på matklubben, där kan du göra matlistor och få ut handlingslista (tror jag iaf) med recept från sajten, riktigt bra om man har brist på inspiration :)

Populära inlägg