tisdag 3 februari 2009

Jag känner mig så trött

och så sliten, trots att livet har flutit på bra den senaste veckan. Livet börjar väl komma ifatt, och med den har även huvudvärken kommit.
Har gjort en del i ena psykologikursen, så nu är jag i alla fall igång med det som ska vara klart nästa vecka. Jag måste bara ta mig i kragen och göra uppgifterna lite snabbare för jag har inte speciellt lång tid på mig. Jag ska ju vara i skolan några av dagarna också... Jag skulle behöva komma ut på mina promenader också. Det var ett tag sedan sist, och nu när min mobil är tillbaka kan jag inte skylla på att jag inte har någon bok att lyssna på (jag har Storytel i mobilen så jag alltid kan lyssna på en bok, även när jag inte kan läsa den).

Idag har vi varit och sagt grattis till min svärmor som fyller år. En massa onyttigt fika blev det såklart... Inte bra. Det är ju det jag ska hålla mig borta från! Jaja, en ny dag imorgon, och då ska jag hålla mig borta från det!
I lördags dog makens systers svärmor, en kvinna jag träffade många gånger. Hon genomgick en operation där det fanns en risk att hon inte skulle vakna upp igen. Hennes man hade gått igenom samma operation tidigare (inte alls länge sedan) så hon visste om riskerna, men hon ville genomgå den i alla fall. Själva operationen lyckades, men hon fick blödningar, och låg nedsövd efteråt. Man visste inte hur hjärnan klarat av komplikationerna, men man misstänkte viss hjärnskada.
I lördags orkade hennes kropp inte mer, och hon avled, utan att ha återfått medvetandet efter operationen. Hennes grundfysik var inte i topp om man säger så, så riskerna vid operationen var väldigt höga.
Tragiskt att hon avled, men mer tragiskt är det nästan för hennes man och deras yngsta son. De bor tillsammans (sonen är väl lika gammal som mig) och båda är extremt överviktiga och ingen av dem är van att göra något själva. Man funderar lite på hur de klarar det här. De är vana att bli uppassade av mamman/frun i tid och otid. Vi är lite oroliga att maken ska ge upp allt, och inte orka leva längre heller (hans hälsa är inte heller i topp precis).

Imorgon är det en ny dag...en dag jag ska till skolan igen. Jag ser inte fram emot föreläsningen, men jag ser fram emot att komma bort lite...

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg