torsdag 24 juli 2008

"Hovmästaren, det är en fluga i min kebab..."

Idag har jag och Simone namnsdag, Kristina. Det "firades" med att äta på pizzerian, eller ja, vi åt inte där, vi åt hemma, men vi åt mat från pizzerian.

Jag valde en kebab med bröd. Hade ätit 2/3 när jag tittade ner och tyckte mig se två stora flugögon i såsen som låg och stirrade upp på mig. Tittade närmare och såg att visst var det en stor fluga som drunknat i såsen... Blääää... Åt inte mer av den kebaben. Tur ändå att jag inte är så kinkig med sånt. Jag vet ju att det är sånt som händer...och har hänt när jag jobbat också (med närmare 20 år inom restaurangbranschen har man varit med om det mesta). Jag var mest glad att det var en HEL fluga som låg där...inte en huvudlös eller så.

Packat har vi gjort lite grann. Åker med husvagnen imorgon. Åker direkt till Göteborg och stannar där till söndag. Då åker vi vidare till Gränna och efter det till Linköping. Kommer hem på måndag igen.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg